logo

Tallinna ja Harjumaa kurtide ühing

Uudised

18.08.2006

Lõuna-Eesti matkapäevik 10.-13. augusti kohta...

Orava – Piusa – Haanja – Rõuge – Valga
10.-13.august 2006

Valisime sel aastal jalgrattamatka Lõuna – Eestisse. Eelmisel aastal käisime 3 –päevasel jalgsimatkal Soomaal.

Meil oli tore grupp: Jelena, Gretel, Lilli ( 4-päevasest rattamatkast võttis elus esimest korda osa), Veiko, Riho, Jaano, Erik, Kaido, Krister ja mina.

Plaanis oli matk 20 matkalistele, kuid soovijaid oli vähe. Tartlased olid matkast huvitatud, aga loobusid. Kahju!

1. päev: Väljusime 10.augustil kella 14.45 rongiga Tallinnast ja jõudsime Oravale hilisel ajal kell 20.00. Seal ootas meid Ohlo pere. Ohlo pere veedab terve suve maal. Sõitsime Piusa koopaid vaatama. Kahju, et koobastesse ei saa enam siseneda, sest seal on ohtlik varing. Koobaste lähedalt me ei leidnud ööbimiskohta. Tulemas oli suur pimedus. Pidime sõitma edasi 20 km ja leidsime telkimiskoha. Õnneks oli meil hea orienteeruja Jaano. Hirmus jube oli pimedas sõita, kui ei kuule ega näe. Tee oli liivane ja mägine. Meie telkimiskoht oli Piusa puhkemaja lähedal. Niisketes telkides oli külm magada. Istusime lõkke ääres ja viiplesime kummitusjutte, siis hakkas soe.

2.päev: Hommikul avastasime, et telkimiskoht oli kaunis Piusa ürgorus. Pimedas ju ei näinud, kus oleme. Sõime riisiputru. Sõitsime Piusa ürgoru matkarajal, nautisime ilusat loodust, aga marsruut oli väga raske. Vastseliinas kohtusime Oliveri perega. Eestimaa on väike! Edasi sõitsime Haanjasse. Olime higised, sest tee oli väga mägine. Riho ja Erik käisid Suur – Munamägi vaatetornis. Rõugesse oli sõit kiire, sest sõitsime allamäge. Olime rõõmsad, sest jalad said puhata ja ei pidanud väntama. Allamäge sõit oli Greteli lemmikuks. Rõuge Ööbikuorg on väga ilus koht. Arutasime omavahel, kus ööbime, kas Viitina lähedal või Paganamaal. Valisime Paganamaa. Teel nägime kaks sookurge. Paganamaa metsateel ei saanud rattaga sõita, läksime jalgsi. Jõudsime Paganamaale väga väsinuna kohale.

3.päev: Hommikul käisime ujumas ja sõime maitsvat kaerahelbeputru. Külastasime Metsavenna talu, seal toimus eelmisel aastal EKLVL perelaager. Mööda metsateed sõitsime Peetri loodusparki. Oli huvitav sõita, kuna vasakult paistis Lätimaa. Kahjuks me ei käinud Eesti kõige lõunapoolsemas tipus. Peetri looduspargis oli ilus jõeorg ja devoniaegsed koopad. Tundus, et inimesed ei tea seda ilusat kohta. Koht oli puutumatu ja asus väga kaugel, lõunatipus. Edasi sõitsime näljastena Sarusse, kus oli pood. Jumal tänatud, et saime kõhu täis. Sõitsime Karula loodusparki. Kruusateel kihutasid mööda autod, mis sõitsid Antslasse Hauka laadale. Tekkis hirm, et auto sõidab otsa. Valisime metsatee, mis pidi viima Ähijärve äärde Plaani telkimiskohta. Üllatav, et keset metsa oli mahajäetud maja, mis oli mõeldud metsatöölistele eluasemeks. Maja ees oli 3 metsateed. Lilli nägi vaskussi, kellel oli kõhus mingi saak. Lillil oli hirmus tunne. Valisime 3 metsateest lõunapoolse tee, mis ei olnud rohtunud, aga see oli vale tee. Väsinud matkalised olid juba tigedad, et miks vale tee. Pidime tagasi maja juurde sõitma . Leidsime siis õige põhjapoolse tee, mis oli rohtunud. Lõpuks jõudsime Ähijärvele, kus panime telgid püsti.

4.päev: Ähijärvelt sõitsime Valgasse. Väga ilus kuppelmaastik oli! Külastasime Lüllemäel kahte kirikut, Karula ning Kaagjärve mõisa. Nägime teeserval jalutamas kaks metskitse. Võru-Valga maanteel märkasime, et majade uksed ei ole tee poole, vaid Lätimaa poole. Jõudsime vihmasesse Valgasse. Puhkasime seal 3 tundi, sõime Korea restoranis, vaatasime Eesti piiripunkte. Tallinnasse tagasi sõitsime rongiga 5 tundi. Rongis oli ka veel teisi matkalisi. Jõudsime koju hästi. Kokku sõitsime 185 kilomeetrit. Palju!
Matkaliste jutu järgi oli matk super. Tänu Tallinna Spordiameti toetusele sai matk teoks. Lilli viiples, et tahab järgmisel aastal veel mitmepäevasele matkale minna. Tulge teie ka!
Loodan, et järgmisel aastal suureneb matkaliste arv.
Tublid olid 14-aastased Gretel ja Krister, nad ei virisenud üldse. Kiitus ka Lillile, Rihole ja Veikole. Tublid veteranid!
Ka teised olid tublid ja aitäh Jaanole.

Soovin teile aktiivset liikumist värskes õhus!

Maret Õun

Tagasi
26.03.2024
Koolitus toimub 17.04.2024 kell 18.00
22.03.2024
THKÜ liikmed, ootame Teid aastakoosolekule
20.02.2024
Viipekeele- ja naistepäeva üritus toimub ...
07.02.2024
Infotund "⛔️“EI vägivallale”⛔️" toimub
07.01.2024
Liikmemaks 2024
Kalenderplaan 2024
Vaata kõiki sündmusi arrow