logo

19.08.2007

Saksamaa reisipäevik 3.08 - 08.08.2007

1. päev

Hommik algas kell pool kuus hommikul, millele järgnes karastav kohv ja kiire riidesse panek. Said kontrollitud passid ja isikut tõendavad dokumendid ning viimased asjad said näppu võetud ja asusimegi teele. Kogunesime Rahvusraamatukogu ees, kus enne meid olid juba nii mõned inimesed kohal. Igaühel olid suured kohvrid ja unised näod ees. Aina rohkem inimesi kogunes ja pika ootamise järel saabus ka buss. Alguses tekkis probleeme bussikohtadega, kuid see lahenes päris kiiresti Tiit Papi juhtimisel. Kui kõik olid omad kohad sisse võtnud, parimad söögipalad asetanud lahtikäivale lauale ning ajakirju hakanud lugema, asusime teele. Kuna Eestis oli sel päeval üpris pilvine ilm, ei nautinud keegi vaadet, mis aknast avanes ja nii mõnelgi vajus silm kinni. Läbisime Läti vahepeatusteta ja jõudsime märkamatult Leetu. kus tegime esimese peatuse. Seal oli suurem bensiinijaam, kus sai peale sõõrikute ja hamburgerite( mida tavaliselt ainult Eestis võimaldatakse) osta ka rammusamat toitu, ning oli võimalus istuda laua taga nii sees kui ka väljas. Sõit polnud väga põnev, silmailu pakkus Leedu võrdlemisi puhas maa ja rikkalikud teraviljapõllud. Peale paaritunnist sõitu jõudsime mõnusasse söögikohta, mis meenutas kuurorti. Ilm oli selleks ajaks selginenud ning õhk oli puhas ja palav. Söögikohas pidime endale ise kandiku võtma ja liikuma mööda kindlat rada, et saada liha, salatit ja kartulit, kus igaüks neist oli erinevas ‚osakonnas’. Süüa sai ka väljas, mida ümbritses kaunis mets. Koha eriliseks küljeks olid alad, mis olid aiaga ümbritsetud ja kus paiknesid karud, kitsed, metskitsed, ponid ja jaanalinnud. Väiksematele turistidele valmistas see heameelt ning samuti seadis neid valmis ka järgnevaks pikaks teeks. Kui kõik sai söödud, seadsime eesmärgiks sõita Leedu-Poola piirini. Sinna jõuda oli põnevam, sest siiski on see maa Eestile kaugem ja suur. Piiril kasvas kõigi ärevus, sest teadsime, et täna Poolast enam edasi ei sõida, jäime innukalt ootama järgmist peatust. Jõudsime Poolas ühte söögikohta, mille toit meenutas sööklatoitu. Kuna poolakad on lihaarmastajad, oli seal laias valikus liha ning peale selle sai kartuleid endale ka tellida. Toit polnud küll väga hea, aga liha maitse oli huvitav. Olime seal kauem, paljud käisid lisaks lähedal asuvas bensiinijaamas söömas. Jõudsime üpris hilja Poola hotelli, mis polnud väga suur, kuid tubade plussiks olid igas toas asetsevad duširuumid ja WC. Peagi uinusid kõik, sest selja taha jäi siiski pikk sõit.

2. päev

Hommik algas vara ning vaatepilt väljas ei olnud ilus, nimelt oli öö jooksul palju vihma sadanud. Pannes end riidesse, pakkides viimased asjad kokku, läksime alla sööma. Algul oli raskusi söögikoha leidmisega, kuid peagi jõudsime õigesse kohta. Sööki ei kiitnud mitte keegi, nimelt pakuti muna, külma vorsti ning võikuubikut. Endale sai ise valida leiba või saia ning joogiks pakuti kohvi ja teed sidrunitükiga. Jätkasime peagi sõitu ja jõudsime paari tunni järel järjekordsesse peatusesse. Enne Saksamaale jõudmist tegime seekord 2 peatust. Kolmas peatus oli Saksamaal, kus leidus palju tuulegeneraatoreid. See pidavat olema Saksamaale iseloomulik. Seal oli ilus ja puhas. Jätkasime sõitu Berliinini välja, sinna oli umbes 100 km. Jõudes sinna, vajus mul suu lahti: linn oli kohutavalt ilus, uuem arhitektuur, puhtad tänavad, palju kohvikuid. Jõudsime võrdlemisi õigel ajal, sest sai näha ka maailma suurimat õllefestivali. Uuema arhitektuuri kõrval asetses vaid paar vana hoonet, mis olid veel säilinud. Eesmärgiks oli teletorni minna, kuna parkimiskohad olid täis, võttis meil sinna jõudmine kaua aega. Lõpuks leidsime koha ja inimesed jooksid bussist välja, et innukalt uurida Saksamaad. Teletornist avanev vaade oli väga ilus, avanes täielik vaade linnale. Peale seda saime natuke aega, et lähedust uurida ja peagi naasesime bussi ja alustasime sõitu F1 hotelli poole. Hotellile oli iseäralik eraldi dušid ja WC-d ning iga toa uksel oli oma kood.

3. päev

Hommikul oli kõigil ärev tuju, esimene päev sihtkohas. Kuna päev oli kuum ning väljas säras päike, siis tõmbasid kõik kõige õhemad riided selga ning asusime hommikusöögilauda. Hommikusöök oli hea, pakuti kukleid ning oli suurem rootsi laud, kus sai valida kohvi, mahla või tee vahel ning kreemide, mooside ja pasteedi vahel. Jätkasime sõitu ning sihtpunktiks oli loomaaed, enne seda aga tutvustati taaskord veidi linna. Loomaaeda jõudes valdas enamusi üllatus, see oli tõeliselt suur! Esimesena läksime meremaailma. See oli hoone, kus sai peale kalade näha ka ämblikke, roomajaid, madusid ja ka konni. Peale seda tegime ringi peale loomaaiale, kus leidus loomi, mida pole ennem isegi televiisorist näinud. Väga palju oli seal väikesemaid hooneid, mis olid teatud loomadele kohandatud. Igal loomal oli suur ala ja loomaaed iseenesest oli puhas ja ei haisenud. Peale seda läksime sööma ja kohtusime päeval bussis. Järgnes bussiekskursioon linnas ja järgmine sihtkoht oli Charlottenburgi loss, millel on üpris kurb ajalugu. Esialgu oli see loss üks suurimaid Saksamaal, aga peale pommitamist jäi sellest alles vaid pool. Lossile oli iseloomulik üle kullatud uksed, pildiraamid, kujud, mööblid jne.
Charlottenburgi lossi park oli hingematvalt ilus. Peale seda läksime Sony Centerisse, mis hiilgas oma uuema arhitektuuri poolt. Nägime ära Berliini müüri jäänused ja nii mõnigi meist koukis endale tükke sealt. Siis läksime Imax 3D kinno. Sisenedes anti meile plastmassist prillid, mis olid üpris suured. Film kestis 45 minutit ja olid täis verdtarretavaid hetki. Pärast seda viidi meid loomaaia juurde, kus anti aega söömiseks, poodlemiseks. Oli meeldiv õhtupoolik. Veendusime üha enam selles, et sakslased on väga sõbralikud inimesed. Saime bussis kokku ja sõitsime F1 hotelli, kus olime kauem üleval kui eelnevatel öödel, enamus inimestest istusid väljas ja vestlesid hiliste tundideni.

4. päev

Hommik oli võrreldes teiste hommikutega hiline. Kuna jõudsime hotelli päris hilja, siis ei saanud varakult lahkuda, sest buss peab seisma 9 tundi. Sõit oli seekord pikem linna peal, sest päevakorras oli vaid 2 asja – Riigipäevahoone ja Tropical Islands veepargi külastamine. Taaskord teel esimesse sihtkohta sai näha veidi rohkem linnast ja sellega tutvuda. Jõudes kohale, märkasime esimese asjana pikki järjekordi. Mõtlesime ja kartsime, et jäämegi ootama mitmeks tunniks, kuid tänu abistavale ja nutikale giidile saime kõrvaluksest sisse, seega ei pidanud üldse ootama. Sõitsime liftiga üles ja nägime endi ees suurt klaasist kuplit, kuhu peagi ka sisenesime. Suur kuppel oli valmistatud vaid klaasist, terastest ja peeglitest. Sellele oli iseloomulik see, et sai üles minna mööda spiraalteed, et linnale oleks parem vaade. Pärast seda kogunesime Riigipäevahoone treppidele ja kuna aega jäi üle, sai seal üpris palju pildistada. Selle ees olev plats oli üüratult suur ning saime teada, et jalgpalli MM ajal tehti just sealsamal platsil soojendust järgnevaks mänguks. Tegime ka suure grupipildi ning läksime linnaga tutvuma. Nägime ära ka Brandenburgi väravaid ja märgistatud teid, mis näitas, kus Berliini müür ennem asetses. Samuti pakkus nalja tänavatel olevad eluskujud, kes iga euro eest oma asendit muutsid. Seejärel anti meile paar tundi vaba aega, et poodides käia, uurida linna, süüa. Kell oli juba saamas neli ja alustasime sõitu Tropical Islands veepargi poole. Poolel teel jõudis bussiga jälle midagi halba juhtuda ja seetõttu istusime bensiinijaamas ligi tund aega, enne kui saime sõitu jätkata. Jõudes pärale, vajusid suud imestusest lahti. See meenutas väljast suurt kuplit ja oli seest veel suurem. Kõik oli reaalne - meri, rannaliiv, päevitustoolid, troopiline mets, õhkkond. Sai ujuda kolmekümnekraadises vees, nautida laguuni elamust ja adrenaliini lisamiseks külastada torusid, kus sinises torus küündis kiirus allalaskumisel 60km/h. Olime seal viis tundi ja peale seda alustasime sõitu hotelli. Oli meeldejääv päev.

5. päev

Viienda päeva hommik oli kurb, tõdesime endile seda, et nüüd sõidame Saksamaalt ära ja ei naase siia päris pikka aega – siiski puges Berliin südametesse. Sõitsime Saksamaa suurimasse kaubanduskeskusesse A10, kus leidus igasuguseid asju. Seal anti meile aega umbes neli tundi ja ikka ei jõudnud paljud meist kõik poed läbi käia. Kõigil oli näpus poest naastes paar kotikest. Alustasime sõitu Poola hotelli suunas. Sõit oli kurnav ja paljude jaoks väsitav, ootasime pingsalt järgmisi peatusi ja taaskord jõudsime üpris hilisel ajal kohale. Päeva lõpus jäime ootama juba homset, mil koju saaks ja lähedasi, sõpru, sugulasi näeks.

6. päev ehk viimane päev

Hommikul olid kõik reipad ja ennast välja puhanud. Teadsime, mis meid ees ootab ja seega ei tohtinud pead norgu lasta. Pakkisime asjad kokku ja sammusime bussi. Ja alustasime sõitu Leetu. Poolas me peatusi ei teinud. Leedus peatusime samas kohas nagu esimesel päeval, kinnitasime keha ja jõudsime kella poole kaheks Tallinna.

Kaire Papp

Tagasi
26.03.2024
Koolitus toimub 17.04.2024 kell 18.00
22.03.2024
THKÜ liikmed, ootame Teid aastakoosolekule
20.02.2024
Viipekeele- ja naistepäeva üritus toimub ...
07.02.2024
Infotund "⛔️“EI vägivallale”⛔️" toimub
07.01.2024
Liikmemaks 2024
Kalenderplaan 2024
Vaata kõiki sündmusi arrow