logo

Uudised

07.09.2008

Türgi reisipäevik 2008

26.07.2008 ehk laupäeva varastel hommikutundidel jõudis kätte meie kauaoodatud reis Türkki. Hoolimata unisusest ja lennujaama pisikesest viperdusest, jõudsime meie, 26 reisijat, ilusti kohale. Meid võttis vastu Novatours´i esindaja Helen, kes sai lühikese aja jooksul meie lemmikuks. Samal päeval asusime teele Antalya lennujaamast Alanya poole. Ööbimine oli kenas mereäärses hotellis, kus pea igal õhtul toimus show, kas kõhutants või tuleetendus.

Järgmisel päeval ehk pühapäeval käisime kõik Alanya linnatuuril, koos giid Margitiga. Alustuseks külastasime moseed, mis on islamiusu pühakoda. Seejärel käisime AKS & Co kullapoes, mille omanikuks oli eestlanna. Järgmiseks võtsime suuna kohalikku nahapoodi ja ka tekstiilipoodi. Nii mõnigi sai endale ilusa Türgi aksessuaari.

Samal päeval õhtupoole ootas meid hamam ehk Türgi saun. Protseduur kestis vähemalt 3 tundi, saunaskäik jaotati kaheks osaks: I osa oli tavapärane saun koos merevee-ja mudabasseini ning aurusaunaga. II osa oli traditsiooniline Türgi saun. Pärast, kui olime puhtaks kooritud ja pestud, saadeti meid oliiviõli massaazi nautima. Ja oligi mõnusalt värskendav päev lõppenud.

Esmaspäeval ootas meid ekstreemne parvetamine ehk rafting Tauruse mägede jões. Õnneks panid massöörid eelneval päeval meie luud paika, nii et võisime innukalt parvetada. Meie grupp jaotati kolme parve, instruktorid Hasan, Albert, Mutmu(Õnnelik) kaasaarvatud. Sõit algas suure kärestikuga, mitte ükski asi ei jäänud kuivaks. Vahepeal tegime ujumis-ja mängupeatusi, kus noor kaamerapoiss sai meie tegevusi põhjalikumalt filmida. Kokku aerutasime 13 kilomeetrit.

30.juulil läks sõit lahti Pamukkale´le, mis oli meie pikim ekskursioon. Varahommikul tutvusime kohaliku kohvikuga, mis meenutas pigem nuku – ja suveniiripoodi. Enne Pamukkalele jõudmist, tegime peatuse Drezlini linnas, käisime mosees ja puuvilla tekstiilipoes. Lõuna ajal jõudsime Pamukkalele, kus laiusid suured valged mineraalsooladest põhjustatud loodusimed, lisaks väikesed basseinid. Pamukkale nimetus tuleb sellest, et need valged mäed meenutavad puuvilla ning basseinides olev vesi on sama pehme nagu puuvill. Jõudsime teha väikese ekskursiooni Hierapolise antiiklinnas, tutvusime Surnute ja Elavate linnaga. Ekskursiooni lõpetasime mõnusa sampanja-efektiga mineraalbasseinis, mille 35-kraadine vesi on läbi aastate muutumatu olnud.

Neljapäeval avastasime end jälle looduskaunis kohas, Rohelises kanjonis. Roheline kanjon koosneb väikesest ja suurest kanjonist, mille peegeldust näeb suurel laial rohelise värvusega järvel. Järv tekkis sinna ehitatud tamme tõttu, varem asusid sel territooriumil külad. Lõunasöök oli järve ääres väiksel künkal, restoranist sai näha tervet järve ilu. Ekskursioon oli rahulik ja lõdvestav, vahepeal tehti ujumispeatusi. Soovitus teistele, kes kunagi sinna satuvad: ärge kandke kergeid asju, mille tuul ära viib!

Augustikuu esimesel päeval käisime taas laevaga sõitmas, seekord Alanya laevareisil. Tutvusime kuulsa Kleopatra puhkepaigaga ja kiviaja inimeste koopaga, tegime ujumispeatusi soolases Vahemeres, päevitasime laevatekil ning nautisime piraatide tehtud lõunasööki. Päev oli lõbus ja väga pruuniks tegev.

Paar päeva enne reisi lõppu käisime kõik jälle ekstreemsel ekskursioonil – dziibisafaril. Sõit algas kohe hotelli eest Tauruse mägedesse. Mägedes tegime väikese kohvipausi, kus sõime värsket pannkooki koos sulanud juustu ja ürtidega. Saime maitsta ka kohalikku põlluteed. Kuid see oli alles algus. Mägedes nägime üht pooleliolevat tamme, mis on ehitatud mäekividest. Tegime ühe ujumispeatuse, kus dziibijuhid hakkasid meid kiusama. Dziibid sõitsid veelompidel meist mööda ja ka seekord ei jäänud keegi meist kuivaks. Pärast lõunasööki hirmutasid juhid dziibiralliga. Meil kõigil oli väga tore, hoolimata sellest, et olime tolmuga kaetud.

Viimaseks ekskursiooniks otsustasime jätta Türgi õhtu. Õhtustasime 720-aastases karavanikindluses, kus toimusid Türgi traditsioonilised tantsuetendused. Õhtu algas esialgu sööminguga, et külalistel oleks parem täis kõhuga etendusi nautida. Alustati Türgi folklooritantsuga, seejärel korraldati Türgi pulm, milles osalesid meie 2 reisijat. Õhtu edenedes tantsiti palju kõhutantsu ja lõpetati taaskord folklooriga. Lõpuosas näidati kuulsat Türgi keerdtantsu. Õhtu oli meeldejääv ja igati sobilik reisi lõpuks.

Kogu reis oli väga tore, ühtegi halba intsidenti polnud, inimesed olid väga sõbralikud. Täname kõiki, kes nautisid seda reisi ja tegid selle unustamatuks. Samuti tuleb tänada Helenit ja Margitit, et nad pakkusid meile meeldejäävaid päevi. Loodetavasti kohtume jälle!

Merlin Püss

Veelkord suur tänu kogu grupi nimel Merlin Püss`ile ja Martin Laurits`ale, kes oma vabast tahtest olid nõus kogu reisi vältel tõlkima ja muutsid meie reisi huvitavaks.

Fotod on Luik`e, Umbjärv-Peetri ja Adama erakogust, mida saab vaadata pildigaleriist…

Kohtumiseni järgmisel suvel Londonis.

Reet Adama

Tagasi
26.03.2024
Koolitus toimub 17.04.2024 kell 18.00
22.03.2024
THKÜ liikmed, ootame Teid aastakoosolekule
20.02.2024
Viipekeele- ja naistepäeva üritus toimub ...
07.02.2024
Infotund "⛔️“EI vägivallale”⛔️" toimub
07.01.2024
Liikmemaks 2024
Kalenderplaan 2024
Vaata kõiki sündmusi arrow